В Мукачеві радилися дальнобійники Закарпаття та Львівщини

фураНа околиці Мукачева перевізники-«далекобійники» зустрілися в ресторані «Weekend», щоб обговорити непевну ситуацію на дорогах, а за великим рахунком і в суспільстві.

Випивки не було. Хоч і готель-ресторан. Не до того — кепсько. Розпочав людне засідання (Закарпаття другий за числом перевізників регіон після столичного) голова Асоціації перевізників краю Іван Романюк. Відтак обговорення велося навколо одного питання — щодо тимчасового припинення транзитного руху, заборону руху по дорогах Росії. Негаразди в Нижніх Воротах Воловецького району спричинили, що ситуація поширилася на Львівську, Волинську, Одеську області. Тепер близько двохсот вантажівок (193) від Закарпаття не випускають із Росії.

Загальну ситуацію вималював президент АСМАП (Асоціації міжнародних автомобільних перевезень) Леонід Костюченко, котрий прибув у Мукачево з Києва. Він визнав нерезонним «шапкозакидання» в своїй сфері, адже в Україні 400 транспортних компаній, що об’єднують навколо себе шість тисяч перевізників. Відносини ж з Росією договірні. Розрив економічних нитей заставить багатьох зробити політичні висновки, невтішні для України. Наразі росіяни вирішили ввести між собою й українцями двосторонні дозволи, бо з 1994 року діяла бездозвільна система. До цьогорічного 31 січня дозволи працювали по квоті 1994 року. Тепер Росія вирішила, щоб українські водії проходили їхню територію через Білорусію транзитом на Казахстан. Колізія, отже, почала виникати через в’їзд на терени РФ. 126 авто пересікли після 31-го січня кордон за старими схемами і були затримані. Це, очевидно, стало першопричиною української партизанщини на дорогах («Затримуєте українців — і ми вам, москалі, покажемо!»).

Україна — член СОТ, і ця лихоманка йде врозріз із правилами СОТ. Загалом б’є по інтересах нашої держави. Питання транзиту через Росію стосується не тільки України, щоб правильно орієнтувався наш читач. Але інші реагують по-іншому — нормально, політичних і громадських психозів не спостерігається. Поляки, скажімо, тільки почули про нове в законодавстві Росії стосовно міжнародних перевезень відразу полетіли в Москву домовлятися про спільні засади діяльності.

Якщо буде відставка уряду недолугого Яценюка з його гоп-компанією — то питання доведеться ставити перед новим урядом. Це забирає час. А прогнозовані втрати через припинення транзитного руху через РФ — 4,2 мільярди гривень (Л.Костюченко). Хто зможе компенсувати державі й учасникам авторуху збитки?

Від цього в головах зріли інші думки: «Якщо наша держава не є транзитною — то давай місцевими зусиллями перекриємо газові трубопроводи!» До такого екстриму не додумалися б , оживши,і партизани під час Вітчизняної війни 1812 року. А нові реалії заставляють… На жаль, на рівні не новітньому думати, а того ж 1812-го.

Перевізники жорстко були невдоволені позицією міліції, СБУ, державних органів. Очільник Свалявської міліції, до якого звернулися водії, кудись зателефонував і сказав: «Я не в силі щось зробити!»

Ми не «ті тушки», ми веземо в державу валюту, а нас душать свої ж — сліпе знаряддя в чиїхось хворих руках, — завзято говорили всі. Ця думка проходила через зібрання рефреном.

Було прийняте рішення про створення штабу дій, негайного звернення до Президента і уряду стосовно розблокування руху транспорту, проведення конструктивних дій. Відносно останнього випливло те, що після Майдану до керівництва в Мінтрансі прийшли люди, які не знають навіть елементарного. Скажімо, що… шофери беруть для проїзду в інших країнах дозволи.

Очільник перевізників Львівщини Віталій Устименко мовив, що з подібними вимогами вони звернулися до київських «верхів» і цілком підтримують закарпатців в плані ліквідації вседержавного безголов’я.

Після Майдану, який вимагав формування уряду зі спеціалістів по узгодженню з громадськістю, цього не відбулося. Всі пішло за сценарієм гіршим від часів колишнього президента Я.

Нездорова, явно проросійська, роль. Так оцінили діяльність прокозацьких формувань на шляхах України. Тому з цим треба належно розібратися, щоб кожен не брався руйнувати нашу національну економіку, відчував, що за свою ворожу активність отримає по заслугах.

До Президента готується електронна петиція. Потім він буде зобов’язаний особисто зустрітися з перевізниками.

Василь ЗУБАЧ.


Loading...

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

two × two =