Колишній керманич закарпатських податківців роз’яснив підводні течії транзитної війни

ІванчоПротягом останніх днів спілкуюся з багатьма друзями, які займаються міжнародними перевезеннями вантажів, і вирішив поділитись думками стосовно ситуації, яка склалася з автомобільними перевезеннями.
Для того, щоб зрозуміти до кінця ситуацію, давайте проаналізуємо хронологію подій, які відбулися, – зазначив Василь Іванчо.
З початку лютого територією України (транзитом) почала проїзджати значна кількість вантажних автомобілів з російськими номерами, які слідували в країни Європи через територію Закарпаття. Дана ситуація виникла у зв’язку з тим, що Польша не надала дозволи Російській Федерації для проїзду своєю територією. Це і привернуло увагу до цього питання з боку громадських активістів, які, як наслідок, на минулому тижні, біля поста «Нижні Ворота» блокували проїзд автомобілів з Російської Федерації до кордону з Європою. Далі це розповсюдилось і на територію сусідніх областей. Як повідомляють ЗМІ сьогодні блокада триває у 10-ох областях Украіни.
Відразу, як почалось блокування російських вантажівок, закарпатські перевізники почали турбуватись, оскільки розуміли що Росія вжиє ще жорсткіших заходів по відношенню до українських перевізників… Це і сталось, із вчорашнього дня рух українських вантажівок повністю зупинено, а всі автомобілі, які вже перебували на території Російської Федерації поміщено на територію штрафмайданчиків….

Відразу повинен сказати що не є великим прихильником Росії…., з якою сьогодні Україна перебуває по суті у різних війнах. Але давайте проаналізуємо, що відбулось з економічної точки зору і впершу чергу, як це вплине на економіку Закарпаття і життя закарпатців.
Станом на 2014 рік (не думаю що ці цифри на сьогодні суттєво змінились) у області займались міжнародними автомобільними перевезеннями близько 3500 субєктів господарювання, основна частина з яких (більше 90%) це приватні підприємці. У них у власності перебувало близько 6000 тисяч автомобів. Це був 2 показник в Україні по кількості ТЗ. Біяльше на обліку було лише у Київській області. Ще значна частина закарпатців (ні для кого це не є таємницею) мають зареєстровані транспортні підприємства на території країн ЄС, водії цих підприємст є також закрпатцями. Тобто, можемо констатувати, що близько 7000 жителів закарпаття на сьогоднішній день приносять у 7000 сімей області значні заробітні плати (близько 25-30 тис грн на місяць!). І ці кошти тратяться на території області: базарах, супермаркетах, перукарнях і т.д. Крім того, кожне місце водія дає роботу ще майже 3 робочі місця у інших сферах: токар, слюсар, заправщик і ін. Тобто,можемо констатувати, що на сьогоднішній день у галузі автомобільних перевезень працює значна частина (близько 30 тисяч) громадян і, відповідно, ця галузь має надзивичайно важливий вплив на економіку Закарпаття і добробут населення!
Із блокуванням доріг більша частина цієї галузі опинилась під загрозою банкрутства, оскільки дуже багато автоперевезень здійснювалось територією Російської Федерації, а багато транспортних засобів придбано у лізинг. Відповідно, під загрозою втрати доходу опинились десятки тисяч закарпатських сімей……. Впевнений, що це відчує на собі (якщо ситуацію не вдасться швидко вирішити) дуже значна частина населення області.
Не буду сьогодні стверджувати що фактична зупинка транзита Україною автомобілів із Російської Федерації була неправильною, але впевнений, що у такий спосіб це відбуватись не мало. І проблема тут по суті у майже відсутності діяльності державних інституцій, які б приймали правильні економічні рішення, а не «тушили пожежі» у різних частинах України. На мою думку Уряд України мав підготувати це рішення (якщо воно було вигідним для України). Впершу чергу мали бути проаналізовані наші економічні втрати, знайдені механізми компенсації, знайдені нові ринки на території країн ЄС, які б дозволили хоч якось компесувати економічні втрати нашим перевізника… І звичайно такі рішення не ухвалюються «вчорашнім числом», а мають бути заздалегіть відомі всім зацікавленим особам.
А ще давайте не забувати про 2 речі, як це вплине на наш міжнародний рейтинг “стабільної країни” транзитера і що відбудеться, якщо Польша з Росією все таки домовляться про транзит……і може вийти так: «з чим боролись на те і напоролись», – підсумував Василь Іванчо.


Loading...

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

13 − nine =