Закарпаття потопає в смітті – в області є 130 облікованих і близько 900 стихійних сміттєзвалищ

сміття6На Закарпатті нараховується 130 облікованих сміттєзвалищ та полігонів твердих побутових відходів. Їх загальна площа – 121,1 гектар. 49 звалищ уже не діють, оскільки переповнені, а діючі заповнені на 70 – 80 відсотків і майже вичерпали свої потужності. У більшості випадків обліковані звалища та полігони не відповідають санітарним та природоохоронним нормам, вони не мають огорожі та обвалування периметру, водовідводів та канав для збору поверхневих чи ґрунтових вод, розташовані безпосередньо біля річок та інших водойм тощо. Протягом минулого року обліковані звалища та полігони прийняли загалом понад 162 тисячі тонн (або 578 кубометрів) відходів.
– Однак ці дані далеко не відповідають реальній картині зі сміттям на Закарпатті, – заявляє голова ОДА Геннадій Москаль. – Адже крім облікованих є величезна кількість стихійних звалищ і смітників, які ніхто не контролює, і за якими ніхто не доглядає. За попередніми даними, таких звалищ по області близько 900, найбільше – в Ужгородському, Свалявському та Рахівському районах, куди найчастіше приїжджають туристи. Значна кількість стихійних звалищ і смітників утворилися саме «завдяки» туристам, які викидають сміття прямо на місці відпочинку. Іншу частину «неофіційних» смітників створили місцеві мешканці (особливо в гірських районах), котрим просто нікуди звозити сміття, оскільки створювати полігони в гірській місцевості заборонено законодавством. Під час кожного паводка маса сміття змивається річками й пливе до наших сусідів у Словаччину й Угорщину. Питання будівництва сміттєпереробного заводу піднімалося на Закарпатті неодноразово, однак місцеві мешканці завжди виступають різко проти. Люди воліють жити біля стихійних звалищ, із яких щурі чи птахи розносять різні інфекції, але не будувати сучасні сміттєпереробні заводи, які можуть працювати без будь-якої шкоди довкіллю навіть у межах міст. Щоб змінити ситуацію, плануємо будувати сміттєпереробні заводи за межами населених пунктів. Перший із таких (який будується фінськими інвесторами) буде запущено біля Тячева на початку 2018 року.


Loading...

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

eighteen − 3 =