Закарпатських дітей навчатимуть у національно-патріотичному дусі (ФОТО)

В епоху державного і духовного відродження України пріоритетна роль належить розвитку національної системи освіти і виховання, яка має забезпечити вихід молодої незалежної української держави на світовий рівень. Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку цього навчального року педагогічні колективи дошкільних навчальних закладів спрямовують свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості, використовуючи нові педагогічні технології.

сем
Міністерством освіти і науки України рекомендовано інститутам післядипломної педагогічної освіти вивчити питання впровадження музейної педагогіки у навчально-виховний процес дошкільних навчальних закладів України. З цією метою кабінет методики дошкільної, початкової та інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти організував обласний семінар-практикум для методистів, спеціалістів районних/міських відділів/управлінь освіти, які відповідають за роботу дошкільної освіти «Роль музейної педагогіки у національно-патріотичному вихованні та особистісному розвитку дітей дошкільного віку», який відбувся 30 вересня 2014 року на базі дошкільного навчального закладу №21 «Ластовічка» Ужгородської міської ради.
Семінар відкрила Алла Петрів, головний спеціаліст відділу дошкільної, загальної середньої та інклюзивної освіти департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА. Вона привітала всіх учасників семінару з Всеукраїнським днем дошкілля, відмітила, що в області підвищилися показники охоплення дітей дошкільного віку дошкільною освітою (відкрилося багато груп з підготовки дітей до школи з короткотривалим режимом перебування), висвітлила питання «Про перспективу розвитку дошкільної освіти Закарпаття у 2014/2015 році», подякувала методистам області за активну участь у Фестивалі театралізованого мистецтва у дошкільних закладах, конкурсі Кращий стан фізичного виховання у дошкільних навчальних закладах. Вручила Віталії Зварич, методисту управління освіти Мукачівської районної держадміністрації диплом дошкільного навчального закладу с. Червеньово, який став лауреатом Всеукраїнського рівня фестивалю театралізованого мистецтва у дошкільних закладах. Акцентувала увагу на використанні нових педагогічних технологій, організації гурткової роботи, а також вказала на низький рівень роботи сайтів дошкільних навчальних закладів області.
Про музейну педагогіку, проблеми та досягнення розповіла Ганна Рего, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології ЗІППО. Використання засобів музейної педагогіки дає змогу пробудити в дітях відчуття приналежності до свого роду, до рідної землі, прагнення долучитися до культури українського народу, його історії, традицій.
Ольга Романчак, методист кабінету методики дошкільної, початкової та інклюзивної освіти ЗІППО розкрила методичний аспект впровадження регіонального народознавства у навчально-виховний процес як засіб формування національно-патріотичної компетенції дітей дошкільного віку. Зазначила, що, звертаючись до проблем впровадження елементів регіонального народознавства в роботу з дошкільниками, педагоги повинні орієнтуватися на діючі програми, які вважають за доцільне ознайомлювати дітей з традиціями, звичаями українців, з народним декоративно-прикладним мистецтвом, з дитячим фольклором акцентуючи увагу на стосунках між людьми, особливостях і мудрості етнопедагогіки, на культурній спадщині та тісному взаємозв‘язку людини і природи. Завдяки такій емоційній і творчій діяльності дошкільник підходить до розуміння власної самобутності, значущості та гідності. Презентувала основні особливості національних костюмів населення Закарпаття. Організувала майстер-клас з виготовлення ляльки-мотанки в національному одязі представників народностей, які у мирі і дружбі живуть на території Закарпаття вже більше тисячі років.
Перед учасниками семінару було поставлене завдання виготовити ляльки-мотанки з ниток у відповідному регіональному одязі та розмістити їх на карті Закарпаття. Крім того, потрібно було презентувати свою роботу, розповісти про особливості національного вбрання ляльки. Учасники успішно і швидко справилися з поставленими завданнями, проявили активну участь та глибокі знання з народознавства.
Завідувач ДНЗ №21 «Ластовічка» В.С.Жменяк висвітлила питання «Системний підхід та шляхи впровадження музейної педагогіки в дошкільному навчальному закладі №21«Ластовічка». За цією технологією заклад працює досить довго і має неабиякі надбання. Увесь заклад – це музей: тут організовано музей народного побуту, який отримав у 2010 році свідоцтво, міні-музей Марії Заньковецької, Тараса Шевченка, міні-музей Космосу, духовності, картинну галерею художників Закарпаття та художніх робіт дітей дошкільного закладу «Ластовічка», музей духовності, міні-музей «культури прикордонних держав». Коридори оформлені експонатами фото-музею вихованців закладу. Педагоги ДНЗ мають змогу використовувати музейну педагогіку у навчально-виховному процесі, знайомити дітей з історичним минулим, традиціями, побутом нашого народу, видатними майстрами, тим самим закладають фундамент патріотичного виховання.
Маленькі вихованці провели екскурсію всіма музейними осередками закладу. Кожен екскурсовод проявив гостинність та ґрунтовні знання з народознавства. Діти дуже добре знають старовинні предмети, з легкістю розповідають про кожен з експонатів, що дуже вразило присутніх.
Керівник гуртка Ксенія Рибалко провела майстер-клас зі створення ляльки-мотанки з тканини. З цікавим екскурсом в історію та розповіддю вихователя маленькі народознавці навчилися виготовляти ляльку-мотанку, яка з давніх-давен служила оберегом дитини з народження. Педагоги наголосили діткам, що «…лялька-мотанка оберігає від усього злого: хвороб, поганих людей, від ворогів, тому наші ляльки ми відішлемо воїнам української антитерористичної операції». Це допомогло дітям з більшою цікавістю та майстерністю виготовити ляльку-мотанку.
Завершився семінар круглим столом, на якому методисти всіх районів області презентували кращий досвід району з впровадження музейної педагогіки. Відрадно, що збережена духовна спадщина національної культури сприяє формуванню у дитини національної картини світу, вихованню любові та шани до “малої батьківщини”. Бо саме крізь призму своєї культури, рідної мови малюк навчається сприймати себе у світі, інших поряд із собою, пізніше – культуру інших народів, що особливо характерно й актуально для нашого багатонаціонального краю.

Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти


Loading...

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

7 + 19 =