Закарпатська журналістика успішно розвивається

богуславськийБезсонні ночі, книги замість подушок, довжелезні конспекти незрозумілим почерком – і все це заради тих кількох довгоочікуваних слів: «Вітаємо, Ви – бакалавр». Саме цього тижня працювала державна екзаменаційна комісія на відділенні журналістики. Вже третій рік поспіль її очолює директор Інституту журналістики і масової комунікації Класичного приватного університету у Запоріжжі, доктор наук із соціальних комунікацій Олег Вікторович Богуславський.

   • Олеже Вікторовичу, які враження у Вас склалися за ці декілька днів?

– Враження надзвичайно позитивні. Щоразу, приїжджаючи в Ужгород, я розумію, що від вас можна почерпнути багато цікавого, того, чого в нас немає. Це правда, і про деякі форми й методи, які тут використовують для підготовки бакалаврських робіт, я неодмінно розповім колегам і, напевно, буду застосовувати в нашому університеті. Дипломні роботи цьогоріч були справді якісними, та й студенти показали високий рівень підготовки. Це характеризує не лише їхні старання і наполегливість, а й, у першу чергу, роботу викладачів. Дуже часто підготовка студента залежить від того, скільки праці в нього вклав педагог. ДЕКи, на мою думку, – досить формальні речі, адже кожен студент підходить до них в міру того, наскільки він себе бачить у подальшому житті. Кожен студент готується по-різному. Можливо, я скажу єресь, але це правда життя: рівень складання іспитів не завжди визначає людину як поганого чи доброго спеціаліста в майбутньому. Головне, що в тебе в голові, що в тебе у серці. У силу різних причин студент може не підготуватися до іспиту і дістати трійку, наприклад. Але це не означає, що він стане поганим фахівцем у майбутньому. Звичайно, треба прагнути до найкращого, і університетська освіта передбачає надзвичайно велику базу, яка потім залишається на все життя. Тому думаю, що дипломні роботи найбільше показують творчу складову журналістської підготовки, дозволяють студентові продемонструвати, на що він здатен.

    Чи помітили якісь зміни на нашому відділенні за останній рік?

– Певно, що рівень не лише відділення, а й самого університету зростає з кожним роком. Якщо раніше бакалаврські роботи за тематикою були переважно історичного характеру, то сьогодні молодь обирає теми, найбільш живі й хвилюючі саме в цей час, наприклад, дослідження соціальних мереж або ж актуалізація потрібних для сучасних медіа речей. Це, звичайно, не те, що було колись. Хоча знання історії необхідне, але в першу чергу треба думати про перспективи, про майбутнє. За всю роботу екзаменаційної комісії ми навіть відзначили декілька бакалаврських, які, без жодних сумнівів, можуть скласти хорошу конкуренцію роботам не лише наших, а й студентів з інших вишів України. Це, наприклад, «Серія радіопрограм, присвячених здоровому способу життя «4 випуски – спорт» Андрія Слохіняка, «Діалог як журналістський інструмент пошуку істини (на матеріалі телеканалів «TVi» і «Україна»)» Мирослави Шимон, «Коментар як актуальна форма журналістики: засоби адекватної інтерпретації дійсності (на матеріалі газет «Експерс» та «Високий Замок»)» Марини Шишоли, «Вуличне мистецтво. Серія фоторобіт на тему «Якщо б не…» Юлії Дуб та «Серія портретних інтерв’ю: постаті УжНУ» Вікторії Черняк. Дуже сподобалася ідея останньої роботи, адже про викладачів пишуть дуже мало. Ми часто ходимо поруч із людьми-легендами, які багато чого чули, бачили, знають і багато чого встигли зробити. У них є сотні випускників, котрі теж вже чогось досягли у житті і про них варто написати. Така робота може не лише збагатити студента, а й стати дуже хорошою спробою започаткування невеличкого літопису про цікавих людей.

Мені подобається активність ваших студентів. Це й організація фотовиставок, які не тільки дозволяють показати їхню роботу, а й стають певною рекламою університету взагалі. І всі, хто приходять на факультет, бачать, що у вас щось відбувається. Креативне мислення студентів демонструють і створені ними дитячий журнал або ж журнал у вигляді планшета. Також, переглядаючи сайти інших вишів, де навчають медійників, я переконався, що в Ужгородському національному університеті сайт відділення журналістики – найкращий. Він динамічний, різноплановий, дає можливість розповісти про життя як самого університету, так і студентів, які в ньому навчаються. Це теж дуже важливий елемент навчання, адже кожен студент повинен переступати через свою лінь, через нехіть і все ж таки працювати (на сайті в тому числі), тому що подібна практика набагато полегшить роботу в подальшому житті.

     • Які бачите перспективи розвитку відділення журналістики УжНУ?

– Мені здається, що у вас пора вже відкривати таку спеціальність, як реклама і піар. Традиційна журналістика все ж таки сьогодні обмежує можливості, хіба що Інтернет дозволяє ширше себе реалізувати. Тому сучасного медійника не можна заганяти у якісь рамки. Він повинен бути універсальним воїном, солдатом, котрого можна використовувати в різних ситуаціях. І це великий плюс для самих студентів, який дозволяє реалізувати себе в житті.

Розмовляла Анна Малахова, студентка відділення журналістики

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *