В УжНУ змоделювали переговори між Україною і ЄС

ужну2Імітаційну гру з переговорів за гарвардським методом провели в Інституті економіки і міжнародних відносин УжНУ. Захід відбувся у рамках святкування Днів Європи в Україні. Навики ділових перемовин здобували студенти 2-гота 3-гокурсів. Авторитетне журі оцінювало не тільки фактичний матеріал, але й те, як проходять переговори – чи правильно студенти застосовують тактичні прийоми, який стиль поведінки обирають.

Оскільки темою переговорів було підписання договору про асоціацію між Україною та ЄС, обговорили наболілі питання відносин нашої держави та Європейського Союзу: серйозні проблеми економіки, судової системи, гуманітарної сфери. Делегація ЄС запропонувала Україні досягати енергетичної незалежності, удосконалювати податкову систему, долати корупцію, та позбутися вибіркового судочинства. Українська делегація із зауваженнями погоджувалася й намагалася пояснити ЄС власне бачення свого шляху до Європи.

До складу журі ввійшли професор Микола Палінчак, кандидат історичних наук, директор Інституту економіки і міжнародних відносин, доцент, Ален Панов, кандидат історичних наук, доцент кафедри міжнародних відносин, колишній консул України в Угорській Республіці, м. Ніредьгаза, Мирослава Лендьел, професор кафедри політології та державного управлення, доктор політичних наук, а  в якості незалежного експерта – доцент Іван Стряпко, кандидат історичних наук, доцент кафедри політології і державного управління.

Кандидат політичних наук, викладач кафедри міжнародних відносин, ініціатор проведення цієї імітаційної гри Антоніна Стряпко розповідає, що студентам трохи ускладнили правила, незважаючи на те, що гра проводилася вперше: «На початку ми не розподіляли ролей, тобто не сказали, яку сторону готувати – Україну чи ЄС. Тому студенти готувалися ґрунтовно до обох, щоб знати переваги і недоліки своїх опонентів. На початку вони тягли жереб – відповідно інтрига зберігалася до кінця. Переговори провели за гарвардським методом, який розповсюджений в Сполучених Штатах Америки та Європі. Основною метою таких принципових переговорів є абстрагування від зайвих емоцій, стереотипів та інших нашарувань, які подекуди заганяють сторони в глухий кут. Кожна з команд мала навчитися виділяти інтереси, відштовхуватися саме від них при проведенні переговорів. Зрештою, ми ставили за мету навчити студентів ще й культурі ведення переговорів – ввічливості, активному слуханню.  Слід відмітити, що склад команд було сформовано зі студентів-ентузіастів, без жодного адміністративного втручання. Це забезпечило більшу зацікавленість учасників, звʼязок між курсами – збірні команди та так звані «зіркові тренери» – четвертокурсники Олександр Глеба та Михайло Вакула. Я розглядаю це, як своєрідний тімбілдинг для факультету».

Сам перебіг переговорів був схожим на реальну практику – Європейський Союз зайняв позицію нападу – висуваючи вимоги за вимогами, а Україна мусила виправдовуватися та займати оборонну позицію. Але наприкінці команда України опанувала себе та дала достойну відповідь ЄС, виходячи з національних інтересів. Як не дивно, імітаційна гра закінчилася НЕпідписанням договору про асоціацію, що, в принципі, відповідає багатьом прогнозам аналітиків.

Як зазначив Ален Панов, визначити переможця не вдалося, та й не було необхідності, бо кожна з команд продемонструвала глибокі знання та винахідливість у проведенні переговорів, отже й голоси членів журі розділилися порівну. Як зазначив дипломат, подібний формат та ініціатива надзвичайно важливі для навчального процесу, адже вносять елемент практичного застосування набутих теоретичних знань студентам-міжнародникам. Організатори, в свою чергу, пообіцяли започаткувати традицію проведення подібних заходів в Інституті економіки та міжнародних відносин та вручили студентам кубок перемоги, який вони з достоїнством зможуть передати своїм наступникам у 2014 році.

Особливу подяку організатори висловлюють студентам 2 курсу Інституту економіки та міжнародних відносин: Лореті Лутак, Богдані Катринець, Юліанні Качур, Марʼяні Поп, Костянтину Мудренку та Марії Романюк, та студентам 3 курсу – Томашу Калиничу та Дарині Чегіль. Журі й організатори відмітили надзвичайно високий рівень підготовки студентів, незважаючи на відсутність часу через модулі й семінари, а також хорошу аргументацію, пристрасність у проведенні імітаційної гри.

Наталія Каралкіна, студентка відділення журналістики УжНУ

ужну


Loading...

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

two × 2 =