В Ужгороді розповіли про розмитнення по-новому

завтра«Рівно два тижні тому увійшов у дію закон про зменшення акцизу на певні види автомобілів. Закон видозмінювався до моменту свого прийняття. Зараз він навіть не в тому вигляді, в якому його хотіли бачити. Але зараз він працює, автомобілі розмитнюються. Плюс його в тому, що люди, які хотіли купити авто за 4-10 тисяч доларів, мають зараз вибір і можуть завести собі нормальне авто», — пояснив Павло Білецький.

У свою чергу, член правління ГО ЗАВТРА Віталій Тереля розповів, , що у подальшому активісти планують домогтись урівняння українців у правах з іноземцями, які мають право перебувати на території України 365 днів. Активіст зазначив, що наразі у нас є близько 40 тисяч автомобілів з іноземною реєстрацією. Тому, обмеження перебування їхніх авто на території України до 5 днів вважає утиском прав автомобілістів.

Представник Закарпатської митниці ДФС Олексій Алейніков зазначив, що протягом п’яти днів після перетину кордону, автомобіль повинен пройти сертифікацію. Це відбувається шляхом підписання договору про сертифікацію, яку можна пройти лише в Мукачеві.

Зараз у законі є ряд критеріїв, котрим повинен відповідати такий транспортний засіб, якщо власник розраховує розмитнити його за зниженими акцизами. Так, автомобіль не повинен бути виготовленим пізніше 1 січня 2010 року, не повинен бути виготовленим у Російській Федерації, і не може бути відчуженим протягом першого року з моменту реєстрації на території України. Для контролю за останнім фактором у техпаспорті автомобіля робиться відповідна позначка (про заборону відчуження).

Окрім того, протягом року після розмитнення, авто не може бути відчужене. Іншими словами, автомобіль не можна продавати третім особам, бо доведеться сплатити різницю між попередніми ставками на розмитнення та новими. Проте, в законі чітко не вказано чи можна авто здавати в оренду та надавати право на користування третім особам. Протягом року одна особа може розмитнити тільки один транспортний засіб.

Попри всі плюси і мінуси, у законі є пункт про заборону відчуження, який викликає чимало питань в українських водіїв. Зокрема, до кінця так і не зрозуміло, чи може керувати таким автомобілем хтось інший, окрім законного власника. Поняття довіреностей у нас наразі вже не діє. А жодним іншим чином передати автівку протягом першого року не можна. Тим не менш, у законі вказана заборона тільки на відчуження. Відтак право передачі керування автомобілем наразі залишається в силі. Контролювати цей пункт в першу чергу будуть представники патрульної служби та правоохоронці.

У розвиток теми голова ГО ЗАВТРА Павло Білецький розповів, що нині в Україні триває процес розробки спеціального документу, котрий допоможе власникам авто на транзитних номерах вирішити проблему із дешевим розмитненням автомобілів.

Наразі проблема полягає в тому, що більшість водіїв-пересічників, зокрема в Закарпаття, володіють автомобілями, набагато старшими за ті, які дозволено розмитнювати за зниженими акцизами, згідно з оновленим українським законодавством. Тому зараз група спеціалістів, в тому числі із народними депутатами, працюють над розробкою спеціального документу-амністії, який дасть можливість таким автовласникам нарешті офіційно розмитнити свої транспортні засоби за зниженими акцизами.

«Ми домовились створити робочу групу про створення амністії для водіїв авто на іноземній реєстрації. Незабаром ми маємо зібратися і виробити оптимальний документ, який могла б прийняти Верховна Рада. Каркас документу уже є, але треба зробити так, щоб він потім не опинився на смітникові», – зазначив Павло Білецький.

Гроза


Loading...

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

1 + nine =