В Ужгороді говорили про бетонну огорожу на словацькому кордоні

В Ужгородському прес-клубі відбулося засідання, темою якого стала «Що чекає на закарпатців-власників авто з іноземними номерами у зв’язку з новим розпорядженням прикордонної служби з упорядкування руху через державний кордон?”

білецький
Труднощі з перетином держкордону для водіїв, що мають авто з іноземними номерами розпочалися минулого тижня, коли у пункті пропуску «Ужгород» було встановлено бетонну огорожу на місці, де автомобілі розверталися. Про це розповів один з власників автівки із словацькими номерами Павло Білецький.
«На Закарпатті є близько 25-30 тисяч автомобілів на іноземних номерах, в Ужгороді десь 10 тис. Віднедавна  ускладнився перетин кордону, так званий «круг», який роблять власники авто на іноземних номерах. Наприкінці пункту пропуску «Ужгород» встановлено бетонну огорожу, де люди вільно розверталися, робили коло, – каже Павло Білецький. – Проблема не лише у тому, що вони не можуть перетинати нейтральну смугу, а їх направляють у Словаччину. Або пропонують скористатися пунктом перетину  у Чопі. Більше 50% власників авто на іноземних номерах не мають шенгенських віз. Не можуть перетнути повноцінно кордон».
За словами Павла Білецького, найбільше, що обурює у цій ситуації, що «плити були встановлені дуже таємно, прикордонна служба нікого не повідомила, людям не пояснили, що там відбувається. Все на рівні якихось чуток».
Зігмунд Гадар, начальник відділу організації митного контролю Чопської митниці Міндоходів зазначив, що бетонні огорожі були встановлені на вимогу Чопського прикордонного загону, зокрема, начальника відділу Чопської прикордонної служби Ужгорода. «На цьому місці завжди стояли металеві турнікети, вони передбачені генпланом пункту пропуску, – каже Зігмунд Гадар. – але якимось особами вони частково були розібрані  і не забезпечували можливість дотримання режиму пункту пропуску, як  з боку посадових осіб, так і громадянами. Були встановлені і митницею тимчасові бар’єри». Він також зауважив, що наразі проходить реконструкція пункту пропуску «Ужгород», частково фінансування виділив ЄС
Олександр Пересоляк, правозахисник, юрист прокоментував ситуацію так: «Будь-які такого роду дії мали б супроводжуватися певним юридичним рішенням. Кожна особа мала б мати доступ до цих документів і вчасно ознайомитися з ними. Наразі чинним законодавством є врегульовано порядок в’їзду на територію України, який не може бути певним чином обмеженим.  Громадянин України, який перетнув кордон, може без будь- яких перешкод повернутися назад. Не потрібно перетинати словацький кордон, не треба мати словацьких документів. Про це говорить чинне законодавство. Встановлення такого бар’єру, яке змушує перетинати Словаччину, порушує право громадян на вільний в’їзд на територію України».
За словами Олександра Пересоляка, незважаючи на інструкцію, яку мають прикордонники, «є  закон, який має вищу юридичну силу, тому ця інструкція не може суперечити закону і тлумачення митниці не може обмежувати».
Інші водії, які прийшли на прес-конференцію, зауважували, що прикордонники посилаються на якийсь папір і ніхто пояснень не дає. Тим часом автівки згідно з правилами повинні перетинати кордон кожні п’ять днів. У разі порушення правил на 1 день- штраф 170, 00 грн., 2 дні – 3200, 00 грн, а за три дні – 8500,00 грн.


Loading...

Comments:

1 Response

  1. Т.В.О коментує:

    З моменту обрання-В.Янукович та його команда щоденно піклується про позитивний імідж України. Невідомо хто ініціював встановлення бетонного бар’єру, але зрозуміло одне, що це не перешкода для транзитних авто, а насамперед один з бар’єрів на шляху до підписання між Україною та ЄС угоди про асоціацію, яку найближчим часом планує підписати Президент України. Хтось хоче з власної ініціативи зруйнувати плани Президента. До слова, словацькі прикордонники та митники ніяк не можуть зрозуміти шлях з Ужгорода в Ужгород через їх митницю “з миттєвим поверненням”. Такого нема в жодній країні світу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

20 − two =