У закарпатських власників авто на “словацьких” номерах виникли проблеми

номериЇздити по країні на автомобілях з іноземними номерами можна не більше 20-ти днів.
Митники почали конфісковувати в українців автомобілі з іноземними номерами, якщо авто перебувало в країні більше 20 днів,  повідомляє газета «Сьогодні»,
Раніше їздити з номерами інших країн можна було цілий рік. Але Держмитслужба 5 березня цього року змінила поняття «комерційний автомобіль» і скоротила терміни перебування таких машин в Україні.
У ЧОМУ ПІДСТУП? Купувати авто в Європі дуже вигідно. Стару іномарку, наприклад, у Польщі можна купити за 2-3 тис. євро. «У нас після розмитнення вона коштуватиме мінімум 8 тис. євро», – каже продавець авторинку на Столичній у Києві Андрій. Зареєструвати на себе автомобіль в Європі українці не можуть, тому шукають спосіб обійти закон. «Раніше було так: відкриваєш фірму в будь-якій країні ЄС. Найпростіше це зробити в Чехії, Польщі чи Литві, причому оформити ПП можна навіть за 200 євро. Оформляєш автомобіль на фірму, і можна їздити на ньому в Україні цілий рік. Раз на рік потрібно тільки їздити в будь-яку країну ЄС і відзначатися на кордоні. І розмитнювати автомобіль не потрібно», – розповів«Сьогодні» Юрій, співробітник української компанії-посередника, яка допомагає відкрити для таких цілей фірму в ЄС. Після цього, за його словами, така фірма за помірну плату оформляє українців, які купили автівку за кордоном, але не горять бажанням її розмитнювати, як своїх працівників. Після оформлення новоявлені «працівники» теж могли їздити по Україні на «службових» авто до року, періодично перетинаючи кордон з країною, в якій вони «працюють». Такою схемою, за словами Юрія, користувалися тисячі українців по всій країні.
ЩО ЗМІНИЛИ? Раніше службовими, згідно з українським законодавством, вважалися іноземні автомобілі, які використовувалися і в комерційних цілях, і в особистих. За новими правилами, розписаними у листі Держмитслужби, їздити рік на іноземних службових автомобілях можуть тільки власники або співзасновники закордонних фірм і тільки в особистих цілях. А на працівників таких фірм це правило вже не поширюється, так само як і на автомобілі, ввезені в країну конкретно для роботи. «Для авто, що ввозяться в комерційних цілях (для перевезення товарів або людей – Авт.), а також для автомобілів співробітників іноземних фірм терміни перебування в Україні скоротили до 20 днів», – пояснили нам на гарячій лінії Міністерства прибутків і зборів.
ЯК КАРАЮТЬ? У листі Держмитслужби говориться, що за порушення нових норм доведеться платити штраф. А якщо людина відмовиться платити – авто конфіскують. «Я перетинав українсько-польський кордон 6 березня. Але про нові правила мені ніхто нічого не сказав. Через три тижні мені прийшов лист від Митної служби з вимогою розмитнити авто і сплатити 8500 грн штрафу. Я відмовився. Мій автомобіль конфіскували. Ось, зараз суджуся», – розповідає нам працівник однієї з литовських фірм Андрій. «У мене збиралися конфісковувати авто. Але я вчасно поставив його на СТО, а на митниці сказав, що не міг вчасно виїхати. На кордоні мене потім попередили, що я повинен виїхати через 20 днів», – розповів нам працівник однієї з польських фірм. «За нормами Митного кодексу, терміни перебування комерційного авто в Україні можна продовжити. Правильно роблять люди, які нібито заганяють свою автівку на СТО. Ще можна лягти в лікарню або взяти лікарняний у лікаря. Нібито хворів, не міг сісти за кермо і тому вчасно не поїхав», – розповів нам юрист Олексій Постовий.
«Штрафують правильно»
Працівники контактного центру Міністерства доходів і зборів розповіли «Сьогодні», що митники, конфіскуючи автомобіль з іноземними номерами, чинять правильно. «На кордоні при в’їзді повинні попереджати, що правила ввезення іноземних автомобілів на територію України змінилися. Якщо людина вчасно не покине країну, їй запропонують сплатити пеню (у розмірі 10 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян, тобто 170 грн на день. – Авт.) І розмитнити авто. Якщо вона відмовиться – штраф або конфіскація автомобіля», – розповіла «Сьогодні» співробітниця контактцентру Ганна Гнітецька.
Митники здивовані: «Нові правила в силі вже кілька місяців, а власники чомусь не в курсі».
Іноземний досвід: «краще – перевірки»
А от у сусідній Польщі вирішили не обмежувати терміни перебування комерційних авто. Митники і податківці влаштували перевірки власникам і співзасновникам фірм (в тому числі й українцям), які масово реєструють там службові авто (іноді по 150 машин на одну фірму).

За інформацією польських ЗМІ, приводом для цього став масовий перетин, в основному нашими співвітчизниками, кордону на комерційних авто з польськими номерами (за 2012-й три пункти пропуску в Підкарпатському воєводстві проїхало 2,2 млн. таких авто). «Та й документів на реєстрацію таких автомобілів стали вимагати більше. Якщо раніше вистачало закордонного паспорта, візи та довідки про несудимість, то тепер потрібно ще надати дозвіл на перебування в країні», – розповідає нам співзасновник однієї з польських фірм, українець Олександр. «Багато українців просили поляків влаштувати їх до себе на роботу. Потім купували авто в Польщі і вільно їздили на ньому цілий рік в Україні, не розмитнюючи. Зараз лавочку прикрили – обмежили терміни до 20 днів. Тепер, мабуть, українці будуть просити іноземців зробити їх співзасновниками. Але на це ніхто не піде. Залишається тільки відкривати свою фірму або їздити кожні 20 днів в ЄС», – вважає приватний підприємець з Литви Олександр. А от працівники польських компаній, які їздили на службових авто до родичів в Україну, кажуть, що пересядуть на громадський транспорт. «Краще перевірки, як у Польщі, ніж обмежені терміни перебування. Тепер буду їздити до рідних у Львів раз на півроку на автобусі, а не кожен місяць на своєму авто, як раніше. «Спасибі» нашим митникам», – скаржиться «Сьогодні» львів’янин Любомир, який працює у Вроцлаві далекобійником.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *