Тіньова економіка гальмує впровадження електронних грошей


Недостатньо розвинута інфраструктура фінансового ринку, стереотипи населення й небажання низки торгових точок вести офіційну бухгалтерію гальмують розвиток карткових платежів.

Фото: picture-alliance.comОбсяг безготівкових операцій з використанням платіжних карт у 2012 році зріс в півтора рази – до 71 млрд грн, повідомили в Нацбанку.

Втім, низка факторів, серед яких небажання торгових точок вести офіційну бухгалтерію гальмують розвиток карткових платежів. Щоб відучити населення знімати всю зарплату в банкоматах, банкіри роблять наголос на онлайн-розрахунки і залучають клієнтів програмами лояльності, пише “КомерсантЪ-Украина”.

Учасники ринку вважають, що найбільше гальмує розвиток безготівкових розрахунків тіньова економіка.

“Великі торговельні мережі, які декларують повний обсяг продажів, вже давно приймають до оплати платіжні карти і навіть беруть активну участь у кампаніях платіжних систем з популяризації цих операцій. А дрібним торговцям це невигідно – з метою зменшення оподаткування вони приховують частину обороту (ведуть чорну бухгалтерію)”, – нарікає начальник відділу карткових продуктів “Банку Кіпру” Євген Жуков.

Деякі покупки громадяни воліють робити на базарі, де немає можливості розрахуватися платіжними картами. “До того ж часто спрацьовує психологічний аспект: зарплата отримана, а грошей в гаманці не додалося, тому важливо зняти хоча б частину суми”, – зауважує заступник начальника управління роздрібного та малого бізнесу “Індустріалбанку” Костянтин Варнін.

Згідно з даними найбільшого гравця на ринку “ПриватБанку”, який проаналізував витрати утримувачів 16 млн карт, найчастіше громадяни використовують електронні гроші в продуктових магазинах та супермаркетах – 51% операцій.

Другу позицію зайняла покупка побутової техніки, комп’ютерів і мобільних телефонів – 32%, третю – розрахунки на АЗС (5,6%). На інші операції, зокрема розваги, кафе, покупку одягу, взуття та ювелірних виробів, припало сумарно 11,4%. “Найбільш популярні щоденні покупки продуктів, а серед активних користувачів Інтернету – поширене придбання авіаквитків”, – аналізує начальник управління відділу маркетингу “Банку Кредит Дніпро” Андрій Ясногородський.

Зростанню безготівкових платежів сприяла й установка торговельних терміналів – лише за 9 місяців в магазинах з’явилося 23,6 тис нових пристроїв (загальна кількість сягла 118,3 тис). У попередні три роки їх кількість зростала на 6-18 тис щороку.


Loading...

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

3 × four =