Глибоке й чисте освітнє джерело живить душі ужгородців

Жвавий директор 3-ї загальноосвітньої школи в місті над Ужем Світлана ФЕСЕНКО при зустрічі відразу хвалиться постійно діючою галереєю при своєму освітньому закладі. Скажімо, в ній наразі виставлені майстерно зроблені портрети медалістів олівцями відомих митців Емми Левадської та Роберта Товта.

фесенко

А до того ж, — говорить вона, — під керівництвом пані Емми діяв цілий місяць літній табір художників шкільного віку. Різні люди працюють на волонтерських засадах і в інших таборах, яких у нас три. На художньому напрямі працює Емма Левадська. Протягом року вона вела в нас художню школу, яка влітку завершилася підсумковим дитячим пленером. Тут юні митці і обідали, а розходилися о пів на другу. Всі — різного віку. Це ж бо веде до взаємозбагачення, бажання рівнятися на ліпше, більш майстерне, ніж твоє. Я взагалі прибічник різновікових факультативів. От і літньому таборі художників був у нас і художник із дитсадка, і шістнадцятирічний. Пані Емма самовіддано з ними трудилася. Фізруки проводили фізкультпаузи.

А ще є в нас дві літні мовні школи, — продовжує С.Фесенко. — Перша — англійська. Для десятикласників. Триває вона два тижні. Продовжуються заняття щодня п’ять годин. Ця школа призначена для заохочення найліпших учнів до дальшого розвитку. Інша школа — для п’ятикласників. Працюють з ними ліпші викладачі чеської та англійської мов. Приміром, у торговому центрі «Токіо» вони продивлялися один фільм англійською мовою, а інший — чеською. Обговорення проводилося відтак тільки цими мовами. Були й пікніки зі спілкуванням лише іноземними мовами. Навіть у піцерії все обговорюється лише на умовленій іноземній. Закриваємося до наступного літа. На завершення був англійський день на турбазі «Воєводино». Затим, після підбиття підсумків, вручалися сертифікати поважного вигляду про закінчення відповідної «філії» літнього табору при нашій школі. Всі заповнили англійською мовою анкети про свої побажання, плюси і мінуси проведеного навчання, щоб удосконалювати систему мовного позакласного навчання.

Яка загальна концепція цього життєствердного процесу, який проходить на теренах вашої школи, не має аналогів в інших освітніх закладах?

Добиватися максимального розвитку вихованців. Школа, де проводяться лише уроки, це не школа. Бачу, змін досягнуто. Три роки працюю тут. Перший рік по закінчені не плакав ні один випускник. Цього року ридали. Чогось я добилася, значить.

Ви, чув, підкріпляєте вітчизняні педагогічні напрацювання спілкуванням з іноземними інституціями?

Дійсно. Постійно проходить літній табір для закріплення навичок чеської мови у Височині. В Англію запросили восьмикласників — переможців олімпіад. Ми гордимося цим міжнародним прононсом наших педагогічних трудоднів. І далі постійно працюємо над собою, бо вчитель має вчитися все своє життя. І школа після обіду має повнокровно жити. Це — моє кредо. Ми виступаємо за громадсько-активні школи, широкий розвиток волонтерства, за демократизацію і відкритість для суспільства. Це все за великим рахунком спрямоване на те, щоб наші вихованці в будь-який точці Землі відчували себе комфортно, на своєму місці. От із переселенців всі 43-є говорять, що наша школа європейського типу. В нашу російську школу приїжджають делегації з Донецька, Львова, Івано-Франківська, Чехії, Словаччини. І немає між нами жодних бар’єрів. Ми готові до спілкування з кожним на найвищому регістрі відвертості. До всього додається ще й мова мистецтва. Робимо часто персональні виставки учнів. Роботи з літнього табору теж розвішані по стінах. Тому і батькам, і учням приємно походити нашими мальовничими коридорами.

Розмовляв

Василь ЗУБАЧ.


Loading...

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

five + eleven =